Łączenie zbiorników ze sobą powoduje stworzenie tzw. baterii. Jest to niedozwolone. Jedynym wyjściem jest połączenie smoków z dwóch zbiorników do jednego systemu wydawczego z możliwością odcięcia dopływu jednego z nich. W tym przypadku nie jest to bezpośrednie łączenie zbiorników, nie działa tutaj zasada "naczyń wyrównanych" a więc nie narusza przepisów dotyczących magazynowania paliw.
Grupa OleksiakCORP
W tym dziale postaramy się rozwiać wątpliwości związane z zakupem i transportem paliwa oraz zakupem zbiorników do magazynowania paliw.
Tak, wiemy że życie bywa bardzo zaskakujące i nie wszystko da się przewidzieć, dlatego pomagamy naszym klientom nawet w najbardziej ekstremalnych sytuacjach.
Nie, nasza firma świadczy usługi dostaw kaskadowych nieodpłatnie. Koszt takiej dostawy jest taki sam jak w przypadku dostawy z zadeklarowaną ilością.
Pytanie często zadawane przez klientów - jest taka możliwość. Nasza firma specjalizuje się w tzw. dostawach kaskadowych, które zwalniają klientów z określania dokładnej ilości paliwa jaką są w stanie zmagazynować w zbiorniku. Jest to niezbędna forma dostawy jeśli decydujemy się na usługę pełnej dystrybucji od naszej firmy.
Tak, istnieje taka możliwość. Nasza firma świadczy taką usługę nieodpłatnie. Wystarczy, że klient podpiszę upoważnienie dla firmy dostarczającej produkty paliwowe, a dostawca zgłosi reprezentację klienta do systemu SENT. Po wykonaniu powyższych czynności, dostawca może w imieniu odbiorcy potwierdzać dostawy w systemie SENT.
Konto na portalu PUESC
W przypadku chęci zakupu oleju napędowego, podmiot odbierający (klient) musi być zarejestrowany w systemie PUESC. Dzieje się tak dlatego, że od lutego 2020 podmiot odbierający musi mieć zaawansowany dostęp do systemu PUESC aby zakończyć zgłoszenie. Więcej informacji można uzyskać na stronie Ministerstwa Finansów: www.puesc.gov.pl
Posiadanie zbiornika
Zamawiając paliwo, klient musi mieć miejsce na jego zmagazynowanie. Istnieją wyjątki od tej reguły, ale o tym poniżej. Firmy zajmujące się transportem i sprzedażą paliw są zobowiązani przez zapisy w koncesji, do rozładunku paliw do atestowanych zbiorników, przeznaczonych do magazynowania oleju napędowego. Niedopełnienie tego obowiązku grozi karami pieniężnymi dla dostawcy jak i odbiorcy paliw oraz możliwością utraty koncesji przez dostawcę. Wyjątkami jakie zwalniają z obowiązku posiadania zbiornika, to tankowanie lokomotyw na bocznicach kolejowych, maszyn budowlanych oraz maszyn rolniczych (tylko w czasie żniw).
Podpisanie niezbędnych dokumentów przed dostawą
Rozpoczęcie współpracy wiąże się z obowiązkiem zapoznania się z dokumentami firmy dostawcy, podpisania dokumentacji, oświadczeń, upoważnień przed dostarczeniem zamawianego produktu.
Tak, istnieje taka możliwość. Nasza firma świadczy taką usługę nieodpłatnie. Wystarczy, że klient podpiszę upoważnienie dla firmy dostarczającej produkty paliwowe, a dostawca zgłosi reprezentację klienta do systemu SENT. Po wykonaniu powyższych czynności, dostawca może w imieniu odbiorcy potwierdzać dostawy w systemie SENT.
Zamawiając paliwo, klient musi mieć miejsce na jego zmagazynowanie. Istnieją wyjątki od tej reguły, ale o tym poniżej. Firmy zajmujące się transportem i sprzedażą paliw są zobowiązani przez zapisy w koncesji, do rozładunku paliw do atestowanych zbiorników, przeznaczonych do magazynowania oleju napędowego. Niedopełnienie tego obowiązku grozi karami pieniężnymi dla dostawcy jak i odbiorcy paliw oraz możliwością utraty koncesji przez dostawcę. Wyjątkami jakie zwalniają z obowiązku posiadania zbiornika, to tankowanie lokomotyw na bocznicach kolejowych, maszyn budowlanych oraz maszyn rolniczych (tylko w czasie żniw).
Tak, wiemy że życie bywa bardzo zaskakujące i nie wszystko da się przewidzieć, dlatego pomagamy naszym klientom nawet w najbardziej ekstremalnych sytuacjach.
Zbiorniki o pojemności do 5000L nie podlegają obowiązkowemu dozorowi technicznemu. Zbiorniki o pojemności równej lub większej niż 5000L podlegają obowiązkowemu, uproszczonemu dozorowi technicznemu. Zgłoszenia zbiornika dokonuje się na podstawie dokumentacji dołączonej do zbiornika. Dozór jest odnawiany raz na dwa lata.
Łączenie zbiorników ze sobą powoduje stworzenie tzw. baterii. Jest to niedozwolone. Jedynym wyjściem jest połączenie smoków z dwóch zbiorników do jednego systemu wydawczego z możliwością odcięcia dopływu jednego z nich. W tym przypadku nie jest to bezpośrednie łączenie zbiorników, nie działa tutaj zasada "naczyń wyrównanych" a więc nie narusza przepisów dotyczących magazynowania paliw.
Przepisy nakładają na użytkowników obowiązki jakie muszą spełnić przed rozpoczęciem eksploatacji zbiornika na produkty paliowe klasy III (np. olej napędowy). Wymogi można podzielić na dwie grupy - dotyczące odległości od infrastruktury oraz dotyczące umiejscowienia zbiornika. Sekcja "Dodatkowe" znacząco podnosi bezpieczeństwo użytkowania zbiorników. Poniżej przedstawiamy szczegóły:
Wymogi dotyczące odległości od otaczającej infrastruktury:
10m od budynków mieszkalnych i budynków użyteczności publicznej;
5m od innych obiektów budowlanych i od granicy działki sąsiedniej;
3m od linii energetycznej o napięciu znamionowym nieprzekraczającym 1kV;
5m od linii energetycznej powyżej 1kV, lecz nieprzekraczającej 15kV;
10m od linii energetycznej powyżej 15 kV, lecz nieprzekraczającej 30kV;
15m od linii powyżej 30 kV, lecz nieprzekraczającej 110 kV.
Wymogi dotyczące posadowienia zbiornika:
płaska, wypoziomowana, równa i stabilna powierzchnia wykonana z niepalnego materiału;
podstawa szersza i dłuższa co najmniej o 30 cm od samego urządzenia;
grubość podstawy co najmniej 5 cm;
brak konieczności ustalania stref zagrożenia wybuchem dla zbiorników przeznaczonych do magazynowania i wewnętrznej dystrybucji oleju napędowego;
przedostawanie się czynników roboczych do otoczenia podczas napełniania (...) zbiorników powinno być ograniczone do bezpiecznego minimum – połączenie cysterny ze zbiornikiem w czasie napełniania powinno być szczelne.
Dodatkowe:
Wyposażenie miejsca usytuowania zbiornika w gaśnicę o wadze 6kg;
Oznakowanie miejsca w którym znajduje się gaśnica;
Uziemienie zbiornika (niezbędne w celu prawidłowego przejścia kontroli z UDT).
DYSTRYBUCJA I LOGISTYKA PALIWOWA
Copyright ® 2017-2020 OleksiakPetrol. Wszystkie prawa zastrzeżone.
Created by Karol Oleksiak